ماده اول- خطرهای موضوع بیمه در بیمه مسئولیت مدنی عملیات ساختمانی

خسارتهای بدنی و مالی وارد به اشخاص ثالث ناشی از مسئولیت مدنی بیمه گذار در جریان عملیات ساختمانی در محل اجرای عملیات، مشروط بر آنکه مسئولیت بیمه گذار برای بیمه گر محرز باشد.

ماده دوم- بیمه گذار

علاوه بر موارد مذکور در بیمه نامه، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که اجرای هر بخش یا بخشهایی از عملیات مربوط به انجام کار موضوع بیمه را در محل مورد بیمه عهده دار باشند بیمه گذار تلقی می شوند.

در صورتی که در زمینه بیمه مسئولیت مدنی نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

ماده سوم- استثنائات

خسارت های معلول عوامل زیر از شمول تعهدات بیمه گر خارج است:

ماده چهارم- وظایف بیمه گذار

ماده پنجم- تعهدات بیمه گر

ماده ششم- فسخ و بطلان بیمه نامه

از طرف بیمه گذار:

در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته و یا از بین رفته و بیمه گر به تخفیف حق بیمه راضی نشود.
تبصره: در صورت فسخ از طرف بیمه گر حق بیمه که باقی مانده است به صورت روز شمار محاسبه و به بیمه گذار برگشت شود (به استثنای موارد مندرج در قانون بیمه) در صورت فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار، حق بیمه برگشتی براساس تعرفه بیمه کوتاه مدت محاسبه خواهد شد.

ماده هفتم

در صورتی که مسئولیت موضوع این بیمه نامه به موجب بیمه نامه های دیگری نیز مورد تأمین قرار گرفته باشد، تعهد بیمه گر به تناسب مبلغی که خود بیمه نموده با مجموع مبالغ بیمه شده می باشد.

ماده هشتم

هرگونه تغییری در این بیمه نامه به موجب برگهای الحاقی صادره از طرف بیمه گر خواهد بود. هرگاه مفاد برگهای الحاقی با توافقی که بین طرفین به عمل آمده مطابقت نکند، بیمه گذار موظف است ظرف ۱۵ روز از تاریخ صدور الحاقی، تغییر و یا اصلاح آن را کتباً خواستار شود و گرنه اوراق مذکور جزء لاینفک این بیمه نامه تلقی خواهد شد.

ماده نهم

نشانی و اقامتگاه قانونی بیمه گذار همان است که در پیشنهاد بیمه و متن این بیمه نامه درج گردیده و بیمه گذار موظف است تغییر نشانی و اقامتگاه قانونی خود را بصورت کتبی به اطلاع بیمه گر برساند.
در صورت تغییر نشانی و اقامتگاه بیمه گذار و عدم اعلام آن به بیمه گر، نشانی و اقامتگاه قبلی بیمه گذار معتبر شناخته می شود.

ماده دهم

مرور زمان ناشی از این بیمه نامه دو سال است که از تاریخ وقوع حادثه منشاء دعوی شروع می شود.

ماده یازدهم

مواردی که در این بیمه نامه ذکر نشده است بر طبق قانون بیمه و سایر قوانین جاری کشور عمل خواهد شد.

در صورتی که در زمینه بیمه مسئولیت مدنی نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه مهندسی

دیدگاهتان را بنویسید