عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید که در شرایطی که بیش بیش از ۷ میلیون کارگر در کشور دستمزد ۸۱۲ هزار تومانی می‌گیرند مدیران سازمان‌های بیمه ای حقوق چندین میلیونی دریافت می‌کنند.

علی اصلانی با شاره به اینکه وزارت بهداشت قصد دارد تا در مهلت باقیمانده از عمر مجلس نهم شورای اسلامی برای ادغام صندوق‌ درمان تامین اجتماعی اقدام کند، گفت: متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان همسوی آنها نگاه بلند مدتی به مسائل حوزه درمان ندارند و فقط قصد دارند با برداشت منابع کارگران و بازنشستگان کسری منابع اجرای طرح بیمه سلامت را جبران کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: این روزها به دنبال افشای فیش حقوق مدیران بیمه مرکزی افکار عمومی جامعه متوجه شده‌است که در وضعیت نامناسب اقتصادی افرادی هستند که تنها به دلیل داشتن ردیف شغلی بالا تا چند ده میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

واکنش منفی پس از علنی شدن فیش حقوقی

وی با به حق خواندن واکنش منفی که پس از علنی شدن این فیش حقوقی در جامعه ایجاد شده است، گفت: این اتفاقی است که دست کم از زمان به اجرا درآمدن طرح تحول سلامت برای جامعه پزشکان اتفاق افتاده است و در عمل به دلیل بالا رفتن تعرفه‌های خدمات درمانی درآمد ماهیانه پزشکان از محل منابع صندوق های درمانی تا میلیون‌ها تومان افزایش یافته است و در مقابل جمعیت حدودا ۷ میلیون نفری کارگران باید برمبنای حداقل مزد ۸۱۲ هزار تومانی معاش ماهیانه خانواده خود را تامین کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت مطابق قانون الزام متعهد است که سرانه درمان را به حساب صندوق درمان واریز کند، اظهار داشت: وقتی از مسئولان وزارت بهداشت می‌خواهیم که سرانه درمان را واریز کنند می‌گویند که صندوق تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی است اما وقتی می‌خواهند کسری منابع را جبران کنند به سراغ صندوق تامین اجتماعی می‌آیند.

اصلانی در پایان تصریح کرد: اگر دولت هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت تعهدات خود به سازمان بیمه تامین اجتماعی اقدام نکند بحران صندوق‌های بیمه‌ای پیش می‌آید که اقتصاد کشور را دچار رکود عظیمی می‌کند از این رو از جامعه کارگران و بازنشستگان کشور و تمامی اصناف کارگری می‌خواهیم که نسبت به اجرای تعهدات دولت هوشیار باشند و جلوی این ادغام به هر طریقی که شده بگیرند.

سازمان بیمه تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید