عضو شورای راهبردی بیمه های عمر بیمه ایران تاکید کرد: اگر فقط قصد سرمایه گذاری دارید به بیمه عمر زیاد فکر نکنید.

به گزارش بیدبرگ و نقل از  ایسنا، ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه مطالعات کارشناسی برای بیمه نامه های عمر یا بیمه نامه جامع عمر و سرمایه گذاری را درسال ۱۳۹۳ آغاز کردیم، افزود: دراین بازه زمانی به صورت دقیق نقاط قوت و ضعف بیمه نامه های فعلی بازار را سنجش کردیم.

وی افزود: این درحالی بود که همزمان مطالعه برروی بیمه نامه های عمر کشورهای اروپایی،آسیای جنوب شرقی، استرالیا، آفریقا و کشورهای مشخصی همانند ژاپن،کره جنوبی و هندوستان که از ما دراین زمینه پیشرفته تر هستند را شروع کردیم.

عضو شورای راهبردی بیمه عمر بیمه ایران با اشاره به اینکه سهم بیمه نامه عمر درکشور های پیشرفته حدود ۵۵ درصد از کل بازار بیمه ای این کشورهاست،تصریح کرد: هم اکنون سهم بیمه نامه عمر انفرادی در ایران کمتر از ۳ درصد و مجموع سهم بیمه نامه عمر، عمر و سرمایه گذاری نزدیک به ۹ درصد است که با توجه به سهم بیمه نامه های عمر درکشورهای پیشرفته که ۵۵ درصد می باشد سهم بسیارپایینی است.

حمیدی درباره دلایل ضریب نفوذ بالای این بیمه نامه در این کشورها اظهار کرد: این بیمه نامه در این کشورها به یک ضرورت تبدیل و نهادینه شده است به طوریکه در سبد خرید خانوارها به عنوان یک کالای ضروری جایگاه دائمی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طبق آمار موجود در این کشورها هر فرد به طور متوسط بین ۲ تا ۳ فقره بیمه نامه عمر انفرادی دارد همچنین تحقیقات ما نشان می دهد در کشورکانادا تعداد کثیری از انواع بیمه نامه عمر، جامع و عمر وجود دارد.

مدیرعامل بیمه ایران معین اضافه کرد: البته دلیل دیگری که از بیمه نامه های عمر در ایران به خوبی استقبال نشده به ضعف این بیمه نامه ها باز می گردد که باید اصلاح می شد.

حمیدی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت هیات مدیره بیمه ایران توسعه بیمه نامه های عمر است، ادامه داد: درهمین راستا و پس ازتحقیقات بسیار بیمه ” مان” را که قابلیت رقابت پذیری با بیمه نامه های عمر، پس انداز وانفرادی خارجی و داخلی را طراحی و روانه بازار کردیم.

عضوشورای راهبردی بیمه های عمر بیمه ایران در پاسخ به این سوال که با وجود بیمه نامه جامع عمر در بیمه ایران به چه دلیل بیمه نامه جدیدی طراحی و به بازار عرضه شد، تصریح کرد: سهم بیمه نامه های عمر بیمه ایران درپایان سال ۱۳۹۲ از کل بازار بیمه ای کشور فقط ۲۰ درصد بود که این سهم با کل حق بیمه تولیدی بیمه ایران که حداقل ۴۵ درصد از کل بازاراست توازن ندارد.

حمیدی ادامه داد: معتقدم بیمه نامه جامع عمر بیمه ایران بیمه نامه کاملی نبوده و توانایی رقابت با بیمه نامه های سایر شرکت ها را نداشت از این رو، با نیازسنجی از بازارموجود بیمه نامه “مان” را طراحی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین بیمه نامه های عمر در ایران با سایر کشورهاست و آیا این تفاوت ها می تواند دلیل عدم استقبال مخاطبان باشد نیز گفت: پایه تمامی بیمه نامه های عمر وسرمایه گذاری دردنیا یکی است و تنها درارائه و میزان خدمات این بیمه نامه ها با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوع می تواند دلیل عدم استقبال مخاطبان باشد.

عضو شورای راهبردی بیمه های عمر بیمه ایران درپاسخ به این سوال که چرا مردم درکشورما بیشتر ترجیح می دهند منابع نقد خود را در بانک ها سرمایه گذاری کنند نه در بیمه تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع تورمی بودن اقتصاد کشورماست هنگامی که تورم بالا می رود و بازارهای دیگر به ظاهر جذابیت بیشتری دارند کسی برای خرید بیمه نامه های عمر اقدام نمی کند این درحالی است که خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز مزیت های فراوانی درکنار سرمایه گذاری برای دارنده آن ایجاد می کند که درهیچ بازار دیگری نمی توان به آن دست پیدا کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران، وی درباره برخی از مزیت های بیمه نامه های عمر عنوان کرد: شما وقتی نقدینگی دارید و آن را دربانک و یا سایر حوزه ها همچون مسکن سرمایه گذاری می کنید فقط از سود ارزش افزوده بهره مند می شوید اما اگر با خرید بیمه نامه های عمر دراین حوزه سرمایه گذاری کنید از مزایای جانبی آن همانند پوشش درمانی بیماری های فراگیر همانند سرطان، قلبی و عروقی و اعمال جراحی سنگین که هزینه های پزشکی گزافی برای بیمار ایجاد می کند می توانید بهره مند شوید همچنین این بیمه نامه خطر فوت به هر دلیل را نیز تحت پوشش دارد که درهیچ سرمایه گذاری نمی توانید این مزایا را باهم وبه صورت یکجا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید