معاون فنی و در آمد سازمان بیمه تامین اجتماعی در پاسخ به سوال کارگری که گفته بود: من کارگر ساختمانی هستم و الان هم بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنم و ۳ درصد حق بیمه بیکاری از ما می گیرند اما حدود ۵ ماهس می شود که بیکارم.الان که دنبال حق بیمه بیکاری رفتم بی نتیجه مانده و به من تعلق نمی گیرد. پس این حق بیمه برای چه بود؟، اعلام کرد کارگرانی فصلی که کمتر از یک سال بیمه دارند نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

۳ درصد حق بیمه بیکاری برای این است که اگر کارگری در فصل کار  اخراج شد، بتوانیم بیمه بیکاری پرداخت کنیم اما قانون پرداخت بیمه بیکاری کارگرانی را که کمتر از یکسال قرارداد نداشته باشند شامل نمی شود .
محمد حسن زدا افزود : کارگران فصلی تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی به کارگرانی اطلاق می‌شود که در کارگاه‌های مشمول قانون کار به فعالیت می‌پردازند و نوع کار آنها به گونه‌ای است که در فصول معینی به فعالیت می‌پردازند.

معاون فنی و در آمد سازمان بیمه تامین اجتماعی با بیان اینکه مزایایی برای کارگران پیش‌بینی شده است که در تمامی ایام سال بتوانند از خدمات سازمان بیمه تأمین اجتماعی به صورت اختیاری استفاده کنند گفت:

اگر سازمان بیمه تامین اجتماعی تشخیص دهد که فردی مستحق بیمه بیکاری است تقبل می کند و بیمه بیکاری را پرداخت می کند.

او با اشاره به اینکه کارگران فصلی دو گروهند ادامه داد: کارگرانی که کارفرما دارند و آنهایی که کارفرما ندارند. آنهایی که کارفرما دارند کارفرما متصدی پرداخت است. بعضی کارگران فصلی قرارداد مشترک دارند که در مدت زمان بیکاری بیمه اختیاری داشته باشند که پوشش بیمه ای کامل شود.

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

سازمان بیمه تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید