فصل اول – کلیات بیمه گروهی مازاد درمان

ماده ۱- اساس قرارداد :

این بیمه نامه براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۶ و پیشنهاد کتبی بیمه گذار (که جزء لاینفک بیمه نامه می باشد) تنظیم گردیده و مورد توافق طرفین می باشد.
آن قسمت از پیشنهاد کتبی بیمه گذار که مورد قبول بیمه گر واقع نگردیده و همزمان یا قبل از صدور بیمه نامه کتباً به بیمه گذار اعلام شده اشت جزء تعهدات بیمه گر محسوب نمی گردد.

ماده ۲- تعاریف :

تعاریف و اصطلاحات مذکور در این بیمه نامه صرف نظر از هر معنی و مفهوم دیگری که می تواند داشته باشد با مفاهیم زیر مورد استفاده قرار گرفته اند :

فصل دوم – شرایط بیمه گروهی مازاد درمان

بیمه گذار و بیمه شده مکلفند با رعایت دقت و صداقت در پاسخ به پرسشهای بیمه گر کلیه اطلاعات خود را در اختیار بیمه گر قرار دهند.
اگر بیمه گذار در پاسخ به پرسش های بیمه گر عمداً از اظهار مطلبی خودداری نماید و یا عمداً برخلاف واقع اظهار بنماید، بیمه نامه باطل و بلا اثر خواهد بود ولواینکه مطلبی که کتمان شده یا بر خلاف واقع اظهار شده، هیچ گونه تاثیری در وقوع بیماری یا حادثه نداشته باشد. در این صورت نه فقط وجوه پرداختی بیمه گذار مسترد نخواهد شد، بلکه بیمه گر می تواند مانده حق بیمه را نیز مطالبه نماید.

تبصره-چنانچه معلوم شود هر یک از بیمه شدگان در پاسخ به پرسش بیمه گر عمداً از اظهار مطلبی خودداری نموده و یا اظهارات خلاف واقع نموده است، نام وی و افراد خانواده او از لیست بیمه شدگان حذف گردیده و متعهد استرداد خسارتی خواهد بود که از ابتدای قرارداد دریافت نموده است.

ماده ۴- هزینه های درمانی قابل پرداخت :

ماده ۵- پرداخت حق بیمه گروهی مازاد درمان:

ماده ۶- استثنائات بیمه گروهی مازاد درمان :

فصل سوم – مقررات مختلف بیمه گروهی مازاد درمان

هرگونه پیشنهاد و اظهار بیمه گذار در رابطه با این بیمه نامه باید کتبا به آخرین نشانی اعلام شده ارسال گردد.

گزیده ای از آیین نامه شماره ۴۴ شورای عالی بیمه

فهرست اعمال غیر مجاز در مطب عبارت است از :

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه درمانی

دیدگاهتان را بنویسید