به گزارش بیدبرگ به نقل از خبرگزاری فارس محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار،  با اشاره به آخرین آمار فارغ‌التحصیلان جذب شده در بازار کار اظهار داشت: براساس سامانه بازار کار در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۷۲ هزار نفر جوینده کار از طریق کاریابی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۵ هزار نفر جذب بازار کار شده‌اند.

وی افزود: تمام امور در فرایند ثبت‌نام، با کد ملی انجام می‌شود و معمولاً به کارگمارده‌شدگان با تأمین اجتماعی برای دریافت بیمه آنها مطابقت داده می‌شود.

محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با بیان اینکه طبق مکاتبات انجام شده با سازمان تأمین اجتماعی ۷۸ درصد از این ۸۵ هزار نفر که در شش ماه ابتدای امسال وارد بازار کار شده‌اند، سوابق تأمین اجتماعی دارند، گفت: این افراد مستقیماً مشمول بیمه تأمین اجتماعی شدند و مابقی هم فعلاً وارد فهرست نشده‌اند.

اکبرنیا در مورد آمار افراد جذب شده بر اساس سواد گفت: از ۸۵ هزار نفر ۴۷۷۱ نفر بی‌سواد، ۱۲ هزار نفر تا دوره راهنمایی، ۹ هزار نفر با مدرک دوره متوسطه، ۲۸ هزار نفردیپلمه و ۸ هزار نفرفوق دیپلم داشتند.

اکبرنیا تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲۰۵۰ نفر هم کارشناسی ارشد داشتند که وارد بازار کار شدند.


* واگذاری اختیارات غیرحاکمیتی به کاریابی‌ ها

اکبرنیا همچنین با اعلام این خبر که برخی اختیارات غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها در حال واگذاری است، گفت: امور مربوط به تشکیل پرونده بیمه بیکاری تا اشتغال مجدد، به صورت آزمایشی در سه استان تفویض شد که این طرح آزمایشی سه ماهه خواهد بود.

محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کارافزود: در صورت موفقیت این طرح، ادامه داشته و در سراسر کشور اجرا خواهد شد، علاوه بر این، تشکیل پرونده مربوط به اخراج کارگران در کاریابی‌ها هم در دستورکار قرار گرفته است.

بیمه مهندسی مسئولیت,بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید