به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف مورد نظر در این بخش مجموعه اقدامات محتوایی صورت گرفته توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برای معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

دکتر منصور اعتصامی  با اشاره به برگزاری مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان با موضوع تامین اجتماعی گفت: با توجه به کار ارزشمند انشاء تامین در سطح سازمان که مورد استقبال قرار گرفت، مقرر شد از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان تهران به عنوان موضوع مسابقه مدارس استان و نهایتا به صورت ملی طراحی و انجام شود.

دکتر اعتصامی برگزاری اردوهای آموزشی برای دانش آموزان جهت بازدید از مراکز تامین اجتماعی را از دیگر برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: با هماهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم انجام شده و این امر از سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر است در آینده نزدیک (آذر ماه) در کتب درسی در سطح ابتدایی تا مقطع نهم بازنگری صورت گیرد، گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی مطالب و محتوای علمی آماده ارائه، متناسب با کتب درسی داشته باشد، از امتیاز بالا برای ورود در کتب درسی برخوردار خواهد بود.

دکتر اعتصامی ادامه داد: در این رابطه نسبت به مطالعه تطبیقی در مورد کشورهای موفق در حوزه تدوین مطالب آموزشی بیمه و تامین اجتماعی در کتب درسی بویژه کشورهای اسکاندیناوی و سایر کشورهای اروپایی توسط موسسه عالی پژوهش صورت خواهد گرفت و نتایج آن در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی همچنین تحلیل محتوای کتب درسی توسط سازمان تأمین اجتماعی با کمک معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش را از برنامه های مطالعاتی پیش رو دانست و افزود: به دنبال آن نیز امکان ورود مطالب در دروس مختلف به حوزه معاونت پژوهشی سازمان تالیف کتب درسی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از تألیف کتاب “تامین اجتماعی برای همه” ویژه آموزگاران مقاطع مختلف خبر داد و افزود: کتابچه مفاهیم و تعاریف بیمه اجتماعی و تامین اجتماعی و کتابچه جملات برگزیده از مسابقه انشاء تامین نیز تهیه شده است که در اختیار آموزگاران و دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

دکتر اعتصامی در رابطه با بازدید دانش آموزان از شعب تأمین اجتماعی نیز گفت: بخشنامه پیشنهادی ترویج و عمومی سازی بیمه و تامین اجتماعی و شیوه نامه بازدید دانش آموزان مدارس از شعب سازمان تهیه شده و در موعد مقرر به واحدهای اجرایی ابلاغ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید